نیلوفر امینی فر در یکی از روزهای تیرماه سال 1364 به دنیا آمد.وی از همان دوران دبیرستان به خاطر علاقه ای که به عرصه هنر داشت پیشنهاد های بسیاری در زمینه بازیگری فیلم های سینمایی و سریال ها دریافت کرد.اما به علت مخالفت پدرش به تمام آنها پاسخ منفی داد.خانواده وی ورود به عرصه هنر را منوط به قبول شدن در دانشگاه عنوان کردند.امینی فر هنگامی پا به عرصه اجرا گذاشت که در امتحانات ورودی دانشگاه قبول شده بود.وی در سال 1383 با گذراندن تست مجری گری در خانه فرهنگ نیمرخ وارد سازمان صدا و سیما شد.مدیر گروه خانواده وقتی تست او را دید،پیشنهاد کرد به خاطر اجرای خاص و دخترانه اش به برنامه «دخترانه» برود
وی به این برنامه رفت و اولین اجرای زنده را تجربه کرد.بعد ها وقتی با سحر رضوی همراه شد،«زن در رسانه» را برای همین گروه اجرا کرد.به دنبال اجراهای خوب و موفق وی،از امینی فر دعوت می کنند تا بازیگری در فیلم و سریال را هم تجربه کند.از فعالیت های او در عرصه بازیگری،می توان به تله تئاتر «مرغ سحر» اشاره کرد.همچنین سریالی به نام پنجره که شاهد پخش آن بودید.(سریال نمایشی گروه خانواده شبکه اول)
امینی فر پس از اینکه مدتی «دخترانه» را اجرا کرده بود،با شروع برنامه تازه ها به این برنامه رفت.پس از حدود یک ماه از اجرای این برنامه،به پیشنهاد مدیر گروه،از بین اجرای هر روزه «تازه ها» و اجرای فصلی «دخترانه» ترجیح داد به گروه برنامه «دخترانه» وفادار بماند و به همین علت به «دخترانه» بازگشت.امینی فر در همان یک ماهی که برنامه «تازه ها» را اجرا می کرد،مسئولیت تهیه خبر و نویسندگی برنامه را هم بر عهده داشت.وی در زمینه نریتوری نیز فعالیت های بسیاری داشته است.
امینی فر به واحد دوبلاژ نیز رفته و شاید در آینده ای نزدیک صدای او را در برخی از آثار سینمایی و تلویزیونی بشنویم.
او دانشجوی کارشناسی رشته مشاوره و راهنمایی است و مشاوره دهنده به چند شرکت تبلیغاتی...
● خلاصه ای از تئوری معروف او:
دکتر حسابی یکبار تابستان برای مدت کوتاهی به ایران بازگشت و در خانه ای متعلق به آقای جمارانی تابستان را سپری می کرد و در همین ایام در حین مطالعات به این فکر افتادند که علت وجود خاصیتهای ذرات اصلی باید در این باشد که این ذرات بی نهایت گسترده اند و هر ذره ای در تمام فضا پخش است و نیز هر ذره ای بر ذرات دیگر تاثیر می گذارد. به این ترتیب به فکر آزمایشی افتاد که این نظریه را اثبات و یا نفی کند . او با خود فکر کرد اگر این تئوری صحیح باشد باید چگالی یک ذره مادی به تدریج با فاصله از آن کم شود و نه اینکه یک مرتبه به صفر برسد و نباید ذره مادی شعاع معینی داشته باشد. پس در اینصورت نور اگر از نزدیکی جسمی عبور کند باید منحرف شود و پس از اینکه محاسبات مربوط به قسمت تئوری این نظریه را به پایان رسانید پس از بازگشت به امریکا به راهنمایی پرفسور انیشتین در دانشگاه پرنیستون به تحقیقات در این زمینه پرداخت. پرفسور انیشتین قسمت نظری تئوری را مطالعه کرد و دکتر حسابی را به ادامه کار تشویق کرد. دکتر حسابی به راهنمایی پرفسور انیشتین به تکمیل نظریه پرداخت سپس یک سال دیگر در دانشگاه شیکاگو به کار پرداخت و آزمایشهایی در این زمینه انجام داد. وی با داشتن یک انتر فرومتر دقیق توانست فاصله نوری را در عبور از مجاورت یک میله اندازه بگیرد و چون نتیجه مثبت بود آکادمی علوم آمریکا نظریه دکتر حسابی را به چاپ رسانید. برخی همکاران از نامأنوس بودن و جدید بودن این فکر متعجب شدند و برخی از این نظریه استقبال کردند .
● شرح آزمایشهای انجام شده و نتیجه آن:
در اثبات این نظریه اگر در آزمایش, نور باریک لیزر از مجاورت یک میله وزین چگال عبور داده شود, سرعت نور کم می شود. در نتیجه پرتو لیزر منحرف میگردد. هرگاه پرتو لیزر بطور مناسبی از میان دو جسم سنگین که در فاصله ای از هم قرار دارند عبور داده شود انحراف آن هنگام عبور از مجاورت جسم اول و سپس از مجاورت جسم دوم به خوبی معلوم میشود و این انحراف قابل عکسبرداری است. این آزمایش گسترده بودن ذره را نشان می دهد. بر طبق این آزمایش انحراف زیاد پرتو لیزر فقط در اثر پراش نبوده بلکه مربوط به جسم است. بر حسب این نظریه هر ذره, مثلاً الکترون, کوارک یا گلویون نقطه شکل نیست بلکه بی نهایت گسترده است و در مرکز آن چگالی بسیار زیاد بوده و هر چه از مرکز فاصله بیشتر شود آن چگالی بتدریج کم می شود. بنابراین یک پرتو نور از یک فضای چگالی عبور کرده و شکست پیدا میکند و انحراف می یابد.
● اختلاف تئوری بی نهایت بودن ذرات با تئوریهای قبلی:
در تئوریهای قبلی هر ذره قسمت کوچکی از فضا را در بر دارد یعنی دارای شعاع معینی است و خارج از آن این ذره وجود ندارد ولی در این تئوری ذره تا بی نهایت گسترده است و قسمتی از آن در همه جا وجود دارد. در تئوریهای جاری نیروی بین دو ذره از تبادل ذرات دیگر ناشی می شود و این نیرو مانند توپی در ورزش بین دو بازیکن رد و بدل می شود و این همان ارتباطی است که یبن آنها حاکم است و در تئوریهای جاری تبادل ذرات دیگری این ارتباط میان دو ذره را ایجاد میکند. مثلاً نوترون که بین دو ذره مبادله می شود, اما در تئوری دکتر حسابی ارتباط بین دو ذره همان ارتباط گسترده ایست که در همه جا بعلت موجودیت آنها در تمام فضا بین آنها وجود دارد.
● ارتباط این تئوری با تئوری نسبیت انیشتین:
تئوری انیشتین می گوید: خواص فضا در حضور ماده با خواص آن در نبود ماده فرق دارد, به عبارت ریاضی یعنی در نبود ماده, فضا تخت است ولی در مجاورت ماده فضا انحنا دارد. اگر بگوییم یک ذره در تمام فضا گسترده است در هر نقطه از فضا چگالی ماده وجود دارد و سرعت نور به آن چگالی بستگی دارد به زبان ریاضی به این چگالی می توان انحنای فضا گفت.
● ارتباط فلسفی این تئوری با فلسفه وحدت وجود:
در این نگرش همه ذرات جهان بهم مرتبط هستند. زیرا فرض بر این است که هر ذره تا بی نهایت گسترده است و همه ذرات جهان در نقاط مختلف جهان با هم وجود دارند. یعنی در واقع قسمت کوچکی از تمام جهان در هر نقطه ای وجود دارد.
یکی از معمول ترین سئوالهائی که مطرح می شود این است که: چه کسی صفر را کشف کرد؟ البته برای جواب دادن به این سئوال بدنبال این نیستیم که بگوئیم شخص خاصی صفر را ابداع و دیگران از آن زمان به بعد از آن استفاده می کردند.
اولین نکته شایان ذکر در مورد عدد صفر این است که این عدد دو کاربرد دارد که هر دو بسیار مهم تلقی می شود یکی از کاربردهای عدد صفر این است که به عنوان نشانه ای برای جای خالی در دستگاه اعداد (جدول ارزش مکانی اعداد) بکار می رود. بنابراین در عددی مانند 2106 عدد صفر استفاده شده تا جایگاه اعداد در جدول مشخص شود که بطور قطع این عدد با عدد 216 کاملاً متفاوت است. دومین کاربرد صفر این است که خودش به عنوان عدد بکار می رود که ما به شکل عدد صفر از آن استفاده می کنیم.
هیچکدام از این کاربردها تاریخچه پیدایش واضحی ندارند. در دوره اولیه تاریخ کاربرد اعداد بیشتر بطور واقعی بوده تا عصر حاضر که اعداد مفهوم انتزاعی دارند. بطور مثال مردم دوران باستان اعداد را برای شمارش تعداد اسبان، ... بکار می برند و در اینگونه مسائل هیچگاه به مسئله ای برخورد نمی کردند که جواب آن صفر یا اعداد منفی باشد.
بابلیها تا مدتها در جدول ارزش مکانی هیچ نمادی را برای جای خالی در جدول بکار نمی بردند. می توان گفت از اولین نمادی که آنها برای نشان دادن جای خالی استفاده کردن گیومه (") بود. مثلاً عدد6"21 نمایش دهنده 2106 بود. البته باید در نظر داشت که از علائم دیگری نیز برای نشان دادن جای خالی استفاده می شد ولیکن هیچگاه این علائم به عنوان آخرین رقم آورده نمی شدندبلکه همیشه بین دو عدد قرار می گیرند بطور مثال عدد "216 را با این نحوه علامت گذاری نداریم. به این ترتیب به این مطلب پی می بریم که کاربرد اولیه عدد صفر برای نشان دادن جای خالی اصلاً به عنوان یک عدد نبوده است.
البته یونانیان هم خود را از اولین کسانی می دانند کهدرجای خالی ,صفر استفاده می کردند اما یونانیان دستگاه اعداد (جدول ارزش مکانی اعداد) مثل بابلیان نداشتند. اساساً دستاوردهای یونانیان در زمینه ریاضی بر مبنای هندسه بوده و به عبارت دیگر نیازی نبوده است که ریاضی دانان یونانی از اعداد نام ببرند زیر آنها اعداد را بعنوان طول خط مورد استفاده قرار می دادند.
البتهبعضى ازریاضی دانان یونانی ثبت اطلاعات نجومی را بر عهده داشتند. در این قسمت به اولین کاربرد علامتی اشاره می کنیم که امروزه آن را به این دلیل که ستاره شناسان یونانی برای اولین بار علامت 0 را برای آن اتخاذ کردند، عدد صفر می نامیم. تعداد معدودی از ستاره شناسان این علامت را بکار بردند و قبل از اینکه سرانجام عدد صفر جای خود را بدست آورد، دیگر مورد استفاده قرار نگرفت و سپس در ریاضیات هند ظاهر شد.
هندیان کسانی بودند که پیشرفت چشمگیری در اعداد و جدول ارزش مکانی اعداد ایجاد کردند هندیان نیز از صفر برای نشان دادن جای خالی در جدول استفاده می کردند.
اکنون اولین حضور صفر را به عنوان یک عدد مورد بررسی قرار می دهیم اولین نکته ای که می توان به آن اشاره کرد این است که صفر به هیچ وجه نشان دهنده یک عدد بطور معمول نمی باشد. از زمانهای پیش اعداد به مجموعه ای از اشیاء نسبت داده می شدند و در حقیقت با گذشت زمان مفهوم صفر و اعداد منفی که از ویژگیهای مجموعه اشیاء نتیجه نمی شدند، ممکن شد. هنگامیکه فردی تلاش می کند تا صفر و اعداد منفی را بعنوان عدد در نظر بگیرید با این مشکل مواجه می شود که این عدد چگونه در عملیات محاسباتی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم عمل می کند. ریاضی دانان هندی سعی بر آن داشتند تا به این سئوالها پاسخ دهندو در این زمینه نیز تا حدودى موفق بوده اند .
این نکته نیز قابل ذکر است که تمدن مایاها که در آمریکای مرکزی زندگی می کردند نیز از دستگاه اعداد استفاده می کردند و برای نشان دادن جای خالی صفر را بکار می برند.
بعدها نظریات ریاضی دانان هندی علاوه بر غرب، به ریاضی دانان اسلامی و عربی نیز انتقال یافت. فیبوناچی، مهمترین رابط بین دستگاه اعداد هندی و عربی و ریاضیات اروپا می باشد.
هیچ چیزبدتر از داشتن یک قیچی کند موقع برش پارچه نیست. قیچی بعد از استفاده ی زیاد، رو به کندی میرود. برای تیز شدن قیچهای کند و قدیمی این راهکار را امتحان کنید. با قیچی چند ورق آلومینیومی یا کاغذ سمباده را ببرید. این کار باعث تیز شدن تیغههای قیچی خواهد شد
یکی از عواملی که سبب بروز حالتی بیمارگونه در مو میشود، استفاده از شامپویی نامناسب است. کارشناسان توصیه میکنند برای داشتن موهایی سالم و زیبا، نه تنها تا حد ممکن از قرار گرفتن در معرض دود سیگار و هوای آلوده، براشینگهای متعدد و رنگ و مشهای دایمی دوری کنید، بلکه شامپویی مناسب موی خود بخرید.
۱- پیش از خرید هر نوع شامپویی ابتدا با پزشک یا آرایشگر خود مشورت کنید.
این افراد پس از آگاهی نسبت به اینکه در هفته چند بار موی خود را می شویید، چه نوع مویی دارید، آیا دچار ناراحتی پوستسر هستید یا خیر و … ، شامپویی مناسب به شما معرفی کنند.
۲- برای موهای مختلف، شامپوهای متفاوتی وجود دارند.
حتما نوع موی خود را بشناسید (چرب، خشک، معمولی) و اگر رنگ یا فر شده است، شامپویی مناسب آن خریداری کنید.
۳- مد نظر داشته باشید که آیا هدف خاصی از خرید شامپو دارید یا خیر؟
آیا میخواهید موهایتان نرم و صاف شوند، براق و طبیعی دیده شوند یا پُرپشتتر به نظر آیند؟
۴- توجه داشته باشید که شامپو حاوی مادهای به نام دپاتانولمین نباشد، زیرا تحقیقات اخیر نشان داده این ماده از رشد طبیعی مغز جلوگیری میکند.
۵- هرگز گول ظاهر بستهبندی و رنگ شامپوها را نخورید. ترکیبات یک شامپو باید مناسب مو باشد. گاهی شامپوهایی با رنگ و شکل زیبا، غیراستاندارد بوده و میتوانند سبب افزایش ریزش مو و خارش پوستسر شوند.
۶- شامپوهای مارک دار را تنها از نمایندگیهای معتبر خریداری کنید. نوع تقلبی این نوع شامپوها بسیار زیاد است و ممکن است شما هزینه گزافی را بابت شامپویی نامرغوب پرداخت کنید. چاپهای کج، پلمپ نبودن یا نداشتن جعبه یا بروشور نشاندهنده تقلبی یا قاچاق بودن کالاست.
۷- در هنگام خرید حتما به تاریخ تولید و انقضا توجه کنید.
۸- در صورتی که پس از استفاده از یک نوع شامپو متوجه ریزش مو، تغییر رنگ مو، یا چرب و خشک شدن موهایتان شدید، فورا شامپو را عوض کرده و از پزشکتان راهنمایی بخواهید.
۹- تا حد ممکن از خرید شامپوهای ناشناختهای که در ماهواره یا برخی آرایشگاهها عرضه میشوند، خودداری کنید. برخی از این شامپوها اثرات سویی بر جای میگذارند که جبرانناپذیرند.
۱۰- گمان نکنید شامپوهای خارجی بسیار بهتر از شامپوهای تولید داخل هستند. حتما پیش از خرید هر کدام آنها، با پزشک متخصص مشورت کنید
اصولا کدام مواد آرایشی موجب بروز عوارض می شوند؟
از جمله این مواد آرایشی که به طور رایج مورد استفاده قرار می گیرند، کرم پودر، کرم، رژ گونه، رژ لب ، عطر، ریمل ، سایه و لاک است.
مشخصات هر کدام چیست؟
پودرها تقریبا خشک و بدون چربی اند، بنابراین افرادی که پوست خشک دارند، نباید از این محصولات استفاده کنند. البته می توان پیش از مالیدن پودر به پوست صورت، از کرم پوشاننده استفاده کرد.
بنابراین استفاده از پودرها منجر به خشکی پوست می شود و افرادی که پوست خشک دارند نباید بدون استفاده از کرم، از آن استفاده کنند.
برای پوست چرب چطور؟
سوال خوبی است. پودرها به علت خشک بودن، موجب کاهش آثار محیطی مانند دما، تابش آفتاب و باد روی پوست می شوند و از آن محافظت می کنند.
مصرف پودر در مناطق عرقسوز شده موثر است چون عرق موجود بر روی پوست را جذب کرده و مانع تاثیر آن روی پوست می شود.
درباره کرمهای ضد آفتاب و کرمهای آرایشی برای ما بگویید. بسیاری از آن ها چرباند، آیا عوارضی دارند؟
حقیقت را بگویم. بیشتر از ۹۰ درصد عوارض ناشی از فرآوردههای آرایشی، به علت استفاده از محصولات چرب است. ما در هر شرایطی استفاده از ضدآفتاب را توصیه می کنیم، اما همین محصول هم باید با مشورت پزشک متخصص پوست انتخاب شود، چون اگر از محصولات چرب استفاده شود و پوست فرد هم چرب باشد، احتمال بروز آکنه(جوش) و طبیعتا عوارض ناشی از آن افزایش می یابد.
بسیاری از افراد منافذ پوستی بستهای دارند که استفاده از فرآوردههای آرایشی چرب موجب بسته شدن کامل منافذ می شود و احتمال بروز جوش های سر سیاه و همچنین آکنه بیشتر می شود. بنابراین اگر از کرمهای ضدآفتاب یا کرمهای آرایشی استفاده می کنید و پوست چربی هم دارید، باید از فرآوردههای بدون چربی استفاده کنید تا خطر بروز آکنه کمتر شود.
آیا ممکن است استفاده از لوازم آرایشی نامناسب، موجب بروز لک و تیرگی یا چین و چروک پوست شود؟
دقیقا این گونه است. این عارضه در صورت حساسیت به ماده آرایشی خاصی به وجود می آید و ممکن است موجب التهابهای پوستی و تیرگیهایی در پوست شود. به همین علت توصیه می شود ۲۴ تا ۴۸ ساعت پیش از استفاده از هر نوع ماده آرایشی یا داروی موضعی، آن را روی سطح داخلی بازو یا پشت گوش آزمایش کنید.
همچنین استفاده از مواد آرایشی نامرغوب یا موادی که پوست را خشک می کند، موجب آسیب پوست و افزایش احتمال بروز چین و چروک می شود.
چه باید کرد؟
انواع پوست شامل پوست چرب، خشک، حساس و انواع ترکیبی از این نوع پوستهاست و هر پوستی باید از مواد آرایشی مخصوص خود استفاده کند که برای این کار باید با متخصص پوست یا کارشناس فروش مواد آرایشی که مجرب و متبحر و دلسوز باشد، مشورت کنید.
چند توصیه تخصصی، برای ما خواهید گفت؟
بله، با کمال میل. این چند نکته بسیار مهم است که همه بانوان بهتر است آنها را رعایت کنند:
* لوازم آرایشی خود را تمیز نگه دارید. اسفنجها و برسهای پودر و سایه چشم را در داخل قوطی در بسته و تمیز نگه دارید. در لوازم آرایش را محکم ببندید و هر از گاهی لوازم کهنه را دور ریخته و برسها را بشویید. عمر مفید لوازم آرایشی بین ۶ تا ۱۲ ماه است.
از خریدن لوازم بسیار گران خودداری کنید تا در زمان مشخص بتوانید با خیال راحت آن را دور بیندازید.
* اعتدال را رعایت کنید. اینکه چون یک محصولی خوب است، نباید آن را بیش از حد مصرف کنید؛ برای مثال، مرطوبکنندهها از جمله محصولات بسیار پرطرفدار هستند و به طور معمول بیش از حد مصرف می شوند. ما تحت تاثیر تبلیغات تصور می کنیم که هر سانتیمتر از پوست بدنمان باید با یک نوع کرم پوشانده شود.
نوع دیگر محصولات که مورد استفاده افراطی قرار می گیرند، مواد لایه بردار هستند که استفاده بیش از حد آن ها، پوست را به شدت تحریک پذیر و آسیب دیده می کند.
* اگر بخواهید به گفتههای تبلیغاتی توجه کنید، باید روزی دو ساعت و نیم، جلوی آینه باشید و ۸۰ لایه کرم گوناگون را روی پوست خود قرار دهید.
* تعداد و تنوع محصولات بهداشتی و آرایشی خود را مختصر و مفید نگه دارید و هنگام به کار بردن یک محصول جدید، عجله نکنید، بلکه ابتدا آن را روی پوست بازو یا مچ دست امتحان کنید. هر محصول آرایشی حاوی ۲۰ تا ۴۰ ماده مختلف است و شما با به کار بردن یک محصول جدید، بدن خود را در معرض۲۰ تا ۴۰ ماده جدید که ممکن است نسبت به آن حساسیت داشته باشد، قرار می دهید
پدر منصور خواننده ایرانی مقیم آمریکا در تهران درگذشت این در حالیکه منصور این روزا سرگرم برگزاری کنسرت های نوروزی بود او مطمئنا نمیتواند در تهران ودر مراسم پدرش حضور داشته باشد
روحش شاد
منصور در تهران به دنیا آمد و سپس در سن ۱۳ سالگی وارد خاک آمریکا شد.
وی در سنین نوجوانی هرگاه فرصتی می یافت در مدرسه و مهمانی ها به خواندن میپرداخت.
منصور درمورد عشق و علاقه ی خود نسبت به موسیقی سنتی ایران میگوید : (( هنگاهی که جوانتر بودم همیشه تحت تاثیر ملودیهای سنتی ایران آواز میخواندم. )) پس از اتمام دوران دبیرستان منصور به عنوان همخوان روی صحنه و در استودیوهای ضبط موسیقی به کار پرداخت. پس از گذشت مدتی تا منصور با روند کار در استودیو ضبط موسیقی آشناتر شد ٬ یکی از موسیقیدانانی را که از قبل با او سابقه ی همکاری داشت را به منظور تنظیم آهنگها در پروژه شخصی خود به استخدام درآورد.
منصور ضبط اولین آلبوم خود را با سرمایه ی شخصی حاصل از درآمد فروشگاه موبایل متعلق به خود ٬ در سال ۱۹۹۱ آغاز کرد. منصور در این باره میگوید : (( من عاشق موسیقی هستم اما در عین حال از هیجان حاصل از دنیای خرید و فروش نیز لذت میبرم. )) - سایت رسمی منصور