.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

.:: دومیـــــــــم | سرگرمی دانلود آموزش ::.

طنز جوک sms فال اخبار جنجالی عکس دانلود تفریح اموزش جومونگ عکس بازیگر هالیوود کلیپ های موبایل ترفند ها نرم افزار مجانی

گرایش جستجو گران گوگل

گرایش جستجو گران گوگل

  

شرکت گوگل امکانی را فراهم کرده که کاربران می توانند به آمار و اطلاعات گرایش, طبع و ذاعقه جستجو گران اینترنتی که از طریق گوگل جستجو می کنند دستیابی داشته باشند. کافیست کلمه مورد نظر خود را به ذاعقه سنج گوگل بدهید و اطلاعاتی چون محل جستجو, تعداد جستجو, پراکندگی جستجوی کلمه مورد نظر در اخبار سایت گوگل, نمودار مقایسه ای بین کشورها و حتی شهرهای مختلف را ببینید. این امکان مقایسه تا پنج کلمه را پشتیبانی می کند.

اطلاعات بدست آمده خیلی جالب و قابل مطالعه است. یعضی وقتها هم, آماری که از کشور عزیزمان ایران بدست می آید خیلی تکان دهنده است. مخصوصا اینکه در اغلب موارد یا اسم ایران نیست یا اگر باشد با اختلاف فاحشی رقبا را جا گذاشته.شاید خالی از لطف نباشد باهم نتیجه بدست آمده از آمار جستجوی چند کلمه کلیدی را بررسی کنیم و گرایش و ذاعقه جستجوی اینترنتی کشورهای مختلف را ببینیم.

کلمه های war و peace به معنای جنگ و صلح:

کشورهای استرالیا, نیوزیلند,آمریکا,انگلستان و کانادا به ترتیب پنج کشور اولی هستند که درباره جنگ بیشترین درصد جستجو از طریق سایت گوگل را به خود اختصاص دادند. و این در حالیست که با موضوع صلح چهار کشور از کشورهای فوق, تنها ترتیب اولویتشان عوض شده و انگلستان جای خود را به کشور فیلیپین داده آنهم با بالاترین آمار جستجوی لغت صلح.

کلمه Murder به معنای قتل و کشتار:

کشورهای آمریکا, استرالیا, انگلستان, نیوزیلیند و ایرلند بیشترین آمار را با این موضوع به خودشان اختصاص دادند که تقریبا حضور آمریکا قابل پیش بینی بود به عنوان سرگروه.

کلمات marriage  و divorce به معنای ازدواج و طلاق:

آمار بدست آمده از مقایسه این دو واژه هم بسیار جالب و قابل تامل است.با موضوع طلاق آمریکا با اختلاف نسبتا زیادی اولین کشور است.کشورهای کانادا, فرانسه,استرالیا و انگلستان تقریبا با آمار نزدیک به هم در ردیف های بعدی قرار می گیرند.باز حضور آمریکا به عنوان سردمدار این بحث قابل پیش بینی بود. و این در حالیست که با موضوع ازدواج, کشور هندوستان قوی سبقت را ربوده و فیلیپین و آمریکا و استرالیا و کانادا را به ترتیب در ردیف های بعدی قرار داده.

اگر کلمه ازدواج را نماینده دغدغه گرایش به جامعه خانواده سالار و طلاق را نشان گرایش به جامعه مستقل از خانواده و فردسالار بدونیم, حضور یک کشور شرقی مثل هندوستان در مقابل آمریکا به عنوان اولین دغدغه دار طلاق,موضوع جالب و قابل تاملی خواهد بود.

کلمهmoney  هم آمار جالبی دارد. انگلستان و نیوزیلند بیشتر از همه کشورها به دنبال این لغت بودند و آمریکا و استرالیا و هند کشورهای بعدی هستند. نکته جالب اینکه حضور انگلستان به همراه کشورهایی مثل هند و نیوزیلند و استرالیا که هنوز رنگ و بویی از استعمار انگلستان دارند در کنار هم دیدنی است.

   

*   *   *

    

برام خیلی عجیب بود که تا اینجا خبری از کشور عزیزمان ایران نبود. با اینکه گوگل محبوبیت خاصی بین ایرانیان دارد. به پیشنهاد دوستی سراغ گروه دیگری از کلمات رفتم و تازه فهمیدم که ایران هم کلی کاربر اینترنتی دارد اونهم با ذاعقه ها و دغدغه های خاص ایرانی که حضورش را در آمارهای بین المللی رقم زده!!!

بیایید باهم نگاهی به آمار جستجوی برخی از آنها که با هزار مدل سرخ و سفید شدن روم شد بگذارمشون روی وبلاگ.(پیشاپیش هم پوزش بنده را بپذیرید به خاطر بکار بردن یکسری کلمات رکیک) ولی آمارشون در نوع خود جالب و تکان دهنده است.به سیر تحول آمار به دست آمده به نسبت تخصصی تر شدن لغات توجه داشته باشید! به عدم حضور کشورهای توسعه یافته و غربی و اروپایی در آمار ده کشور اول توجه کنید!

 چطوره از کلمه picture شروع کنیم؟ ایرانیان بعد از فیلیپینی ها دومین کشور با دغدغه اینترنتی "عکس" هستند, حالا  اینکه کاربر ایرانی دنبال عکس کی و چی میگرده توی اینترنت بماند! جالب اینکه بین شش کشور اول همه کشورها, کشورهای شرقی هستند که توی اینترنت به دنبال "عکس" می چرخند!

کلمه بعدی لغت girl هستش و درصد حساسیتی که ایرانی ها به این لغت دارند.ایرانی ها اولین ملتی هستند که دغدغه خاطر اینترنتی "دختر" را دارند و این دغدغه خاطر با اختلاف نسبتا زیادی قوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و در راس جدول نشسته!

وقتی کلمه "s.e.x" را بررسی می کنید, می بینید که ایران مقام چهارم را دارد.و وقتی در سطح شهرستان های ایران به بررسی آمار جستجوی این لغت می پردازید آمار خیلی جالبتر می شود. اردبیل,زنجان,قزوین, تبریز و بابل پنج شهرستان اول هستند با بیشترین دغدغه اینترنتی موضوع فوق و این آمار تکان دهنده تر جلوه می کند وقتی اسم چهار استان ترک نشین که پشت سر هم بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند در صدر جدول به چشم می خورند.

بررسی بین شهرستانی لغت قبلی یعنی girl آمار نشان داده شده از لغت "s.e.x" را تصدیق می کند با این تفاوت که شهرستان قم نیز به چهار شهرستان ترک نشین صدر جدول پیوسته با بیشترین دغدغه اینترنتی کلمه "دختر".

شگفت انگیز بودن ذاعقه ایرانی, خاصه میان برخی شهرستان ها, آنجایی معلوم میشود و بیننده را به حد کمال به تعجب وا می دارد, که دغدغه اینترنتی موجود بین جستجوگران کل دنیا را در مورد لغت "v.u.l.v.a" بررسی می کنید.ایران با اختلاف فاحشی از کشوهای السالوادور, ویتنام, هندوستان و عربستان و کشور های دیگر جلو زده و در صدر جدول نشسته. عدم حضور کشورهایی مانند آمریکا, فرانسه و... که از نظر عامه مردم مسئله دار ترینها هستند در این موضوع جالب است!

    

*   *   *

      

بیایید به آمار جستجوگران شهرستانهای ایران بپردازیم با همین واژه. شهرستانهای قم,کرمان,شیراز,یزد و اصفهان به ترتیب در صدر جدول قرار دارند. و تهران آخرین شهرستان در میان ده شهرستان موجود است. باز هم به تصور عامه مردم در مورد مشکل دار دانستن تهران در این مسائل دقت کنید!

هرچقدر که دقیقتر پیش می روید بیشتر به عمق فاجعه پی می برید. مشاهده آمار لغاتی مثل "t.e.a.t" و "f…k" و... را هم به خودتون واگذار می کنم, ببینید!! قضاوت ماجرا هم به عهده خودتان! فقط به آمار شهرستان های ایران دقت کنید!

تمام مدتی که مشغول مشاهده آمار و تحلیل مشاهدات بودم این روایت مدام توی ذهنم تکرار می شد که "الانسان حریص الی ما منع" حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

امیدوارم پا تو کفش جامعه شناسان عزیز نکرده باشم ولی از دید بحث مدیریت جایگاه تکنولوژی و کارکردهای آن به دوستان جامعه شناس پیشنهاد می کنم با موضوع های مرتبط به طرح چهار چوب های نظری تحقیقاتی مختلف بپردازند. قطعا با ابزارهایی همچون همین ذاعقه سنج گوگل امکانات مطالعاتی- آماریی که قبلا فراهم نبود امروزه براحتی قابل دسترسی است.

بحث دیگر که میشه بعنوان پیشنهاد مطرح کرد, بحث بررسی لغات و مفاهیم "تبو" میان قومیت های مختلف ایرانی است.چنانکه مشاهده کردید پراکندگی قومی آمار فوق نشان از برخورد فرهنگ های مختلف با موضوع مورد بررسی دارد.

   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد